Бюджет та громадськість

«Скалка» у документації небажаних учасників львівських тендерів знаходиться, «колода» у переможця - не помітна

Останнім часом на Львівщині почастішали закупівлі, які оскаржуються.
Причиною стає те, що попри виявлену учасником ініціативу та намагання максимально підготувати документи та матеріали, які містяться у вимогах конкурсної документації, замовником вдається знайти чимало «невідповідностей», що перешкоджають його участі та є підставою, на думку замовника, для відхилення пропозиції.

У сезон «ремонтів», який розпочався у Львівській області, перше «почесне» місце займають відмови з цієї причини. Так, до прикладу, Департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради було оголошено закупівлю щодо будівництва велосипедної доріжки в мікрорайоні Рясне-1. Оголошення було розміщене на сайті державних закупівель 8 травня 2015 року.(1) В умовах перевантаженого транспортного сполучення цього мікрорайону це є вкрай актуальним.
Інший учасник торгів, пропозицію якого відхилено, а саме ТОВ «Ожидівський асфальтобетонний завод», подавав скаргу до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель. Проте скаргу відкликано товариством. (2) Переможцем конкурсу стало Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія К-Інвест» на суму 5,8 млн. грн., тоді як Ожидівський асфальтобетонний завод пропонував виконання робіт за нижчою ціною.
Цікавим є те, що питання стосувалось ряду невідповідності в документах, які були подані учасниками для торгів (по суті їм відповідати вкрай було важко).
Так, з одного боку, все виглядає логічно. Замовник сам визначає вимоги, яким має відповідати виконавець та перелік документації, яку потрібно надати. Також вимоги до неї та оцінка – за замовником.
Учаснику із Львівщини вдалось успішно оскаржити неправомірну відмову замовника. Адміністративною колегією Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель було зобов’язано відділ освіти Яворівської районної державної адміністрації Львівської області скасувати всі рішення, прийняті після розкриття пропозицій конкурсних торгів процедури закупівлі.(3)
Предмет закупівель стосувався вугілля кам’яного (марок Г).(4) Для участі в конкурсних торгах було подано документи товариством з обмеженою відповідальністю «Л-Карпати», приватне підприємство «Нова перспектива», приватне підприємство «Сузір’я», товариство з обмеженою відповідальністю «Вуглеторфзбагачення», приватне підприємство «Енерготеп», товариство з обмеженою відповідальністю ТД «Тепло».
Останній учасник оскаржив неправомірність акцепту пропозицій ТОВ «Л-Карпати». Як правило, учасники оскаржують неправомірність відхилення їхньої пропозиції, в цьому кейсі – учасник стверджував, що переможець документально не підтвердив ряд кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів).
За результатами розгляду колегією встановлено, що переможцем не надано документації, яка підтверджує досвід виконання подібних договорів, а також належних копій цих договорів. Так, вимагалось подання довідки за формою, яка містилась в документації. Таку було надано. Натомість щодо договорів, наявні копії тільки самих договорів (з відділом освіти Мукачівської РДА та відділом освіти Великоберезнянської РДА), проте як вказано у них, невід’ємною частиною договорів є рахунок і накладна, а їх копії були відсутні. Щодо інших порушень, про які вказував скаржник, колегія їх не встановила.
Ще в одному випадку, який виявлений за результатами громадського моніторингу, навпаки, відхилено пропозиції учасників, які б могли брати участь, в результаті залишився один учасник.
Громадська організація «Центр громадської адвокатури» здійснює громадський моніторинг державних закупівель з метою виявлення порушень Закону України «Про здійснення державних закупівель», та звернення до компетентних органів для вчасного реагування.
Закупівля «Радіатори та котли центрального опалення (код за ДК 016-2010: 25.21.1) Котли в комплекті для котельні по вул. Тарнавського, 114» була відмінена через те, що до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.(5)
До комітету конкурсних торгів надійшло та було розкрито 3 (три) пропозиції конкурсних торгів учасників, а саме: ТзОВ МТВО «Комплекс» (м. Львів), ТзОВ «МВВФ «Енергетик» (Черкаська обл., м. Монастирище), ТзОВ «Сервіскотломонтаж – Львів» (м. Львів).
Згідно протоколу засідання комітету конкурсних торгів, пропозиція конкурсних торгів ТзОВ «Сервіскотломонтаж – Львів» містить всі необхідні документи, що відповідають документації конкурсних торгів Замовника, ст.16 і ст.17 Закону України.
Пропозиція конкурсних торгів ТзОВ МТВО «Комплекс» (м. Львів) не відповідала, на думку комітету, вимогам документації конкурсних торгів, а саме: відсутня наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, які вимагалися надати в п.2 Додатку 2 документації конкурсних торгів (ст.16 Закону України) (надані копії договорів в пропозиції конкурсних торгів не відповідають предмету закупівлі) .
Пропозиція конкурсних торгів ТзОВ «МВВФ «Енергетик» (Черкаська обл., м. Монастирище) не відповідає вимогам документації конкурсних торгів, а саме: копія «Повної інформаційної довідки з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство» видана більше ніж місячної давнини відносно дати розкриття пропозицій конкурсних торгів, як вимагалося в п.6 Додатку 2 документації конкурсних торгів; копія «Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» видана раніше дати виходу оголошення про закупівлю, не завірена належним чином. Вимагався оригінал документу, а не копія, що суперечить п.6 Додатку 2 документації конкурсних торгів; для підтвердження ст.17 (Додаток 5 документації конкурсних торгів) не надані копії наказу «Про призначення Уповноваженого з антикорупційної програми» та наказу «Про затвердження антикорупційної програми»; копія «Довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами» не завірена належним чином; відсутні інструкції по монтажу котлів, габарити запропонованих котлів згідно Технічного завдання до документації конкурсних торгів (Додаток 4); відсутні копії сертифікатів відповідності на котлове обладнання, які вимагалися в Додатку 4 документації конкурсних торгів; відсутній документ, який підтверджує повноваження Мороза Б.І., начальника тендерного відділу ТзОВ «МВВФ «Енергетик» на підпис пропозиції конкурсних торгів (п.6 Додаток 2 документації конкурсних торгів).
Громадська організація «Центр громадської адвокатури» підготувала звернення до Держфінінспекції у Львівській області із проханням звернути увагу та перевірити можливість факту порушень державної закупівлі, а саме дискримінаційних вимог та недоліки в документації конкурсних торгів, відповідно до чинного законодавства та повноважень, передбачених для контролюючих органів у сфері державних закупівель.
Так, у Львівській області «прискіпування» до документів учасників стало певною «практикою». З одного боку, це справа комітету оцінювати пропозиції, однак як засвідчують приклади, цією можливістю останнім часом зловживають, допускаючи одним і приймаючи акцепт, тоді як для інших встановлюються бар’єри.

Мар'яна Багній

Публікацію було створено в рамках проекту «Створення і впровадження державної системи контролю за коштами «Відкритий бюджет», який впроваджується Центром політичних студій та аналітики у партнерстві з Центром громадської адвокатури за фінансової підтримки Європейської комісії в Україні. Думки, погляди належать авторам і не обов'язково відображають погляди Європейської комісії в Україні.

1.Бюлетень 248 (08.05.2015) від 08.05.2015. № 128115
2.Рішення № 1454-р/пк-ск, згідно з яким припинено розгляд скарги товариства з обмеженою відповідальністю «Ожидівський асфальтобетонний завод» від 30.07.2015 № 227/15-01 щодо порушення Департаментом житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради порядку проведення процедури закупівлі – «Будівництво велосипедної доріжки в мікрорайоні Рясне-1».
3.Рішення Адміністративної колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель №1433 від 19.08.2015 р.
4.Бюлетень 251 від 14.05.2015. №130972
5.Бюлетень 280(25.06.2015) від 25.06.2015, № 153771

Синдикація

RSS-матеріал

Вхід

Зараз присутні

Зараз присутні 0 користувачів та 1 гість.