Бюджет та громадськість

Які умови та порядок призначення допомог сім’ям з дітьми?

Існують такі умови призначення і виплати окремих видів державної допомоги сім’ям з дітьми, передбачених Законами України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” та “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” та перелік документів, необхідних для її призначення, визначені у Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751, та Порядку призначення і виплати допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку особам, застрахованим в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2007 р. № 13.

Так, одноразова допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини (усиновителю, опікуну), як застрахованим в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, так і не застрахованим.
Призначення і виплата такої допомоги здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах рад за місцем реєстрації або місцем проживання одного з батьків дитини, усиновителя, опікуна.
Допомога може бути призначена за місцем фактичного проживання такої особи за умови подання довідки про неодержання допомоги в органах праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації або місцем проживання.
Слід зазначити, що одноразова допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше ніж через шість календарних місяців з дня народження дитини, а у разі усиновлення дитини - не пізніше ніж через шість календарних місяців з дня набрання чинності рішенням суду про усиновлення.
Для призначення одноразової допомоги при народженні дитини до органу праці та соціального захисту подаються такі документи:
1) заява про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінпраці;
2) копія свідоцтва про народження дитини та довідка, видана державним органом реєстрації актів цивільного стану для призначення одноразової допомоги при народженні дитини.
3) копія рішення суду про усиновлення чи відповідних органів про встановлення опіки - для усиновителів та опікунів.

Крім того, особами не застрахованими в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування подаються:
1) копії трудових книжок обох батьків (усиновителя, опікуна);
2) довідка з місця служби (навчання) заявника;
3) довідка про склад сім’ї батьків (усиновителя, опікуна).

Жінки, які до народження дитини займалися підприємницькою діяльністю, сплачували фіксований податок, але не були застраховані у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають також довідку органів державної податкової служби про припинення підприємницької діяльності.
Одноразова допомога при народженні дитини в разі її смерті виплачується на підставі копії свідоцтва про народження дитини або довідки про народження дитини, виданої державним органом реєстрації актів цивільного стану.
У разі народження мертвої дитини допомога при народженні дитини не призначається.

Право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку має як застрахована, так і не застрахована особа (один із батьків дитини, усиновитель, баба, дід, інший родич або опікун), яка фактично здійснює догляд за дитиною.
Така допомога виплачується застрахованій особі щомісяця з дня настання відпустки по догляду за дитиною по день її закінчення, але не пізніше ніж по день досягнення дитиною зазначеного віку включно. Для не застрахованих - з дня звернення за її призначенням, але не раніше ніж з дня, що настає після закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами.
Для отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку до органу праці та соціального захисту населення подається, для не застрахованих в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування:
1) заява матері (батька, усиновителя, опікуна), що складається за формою, затвердженою Мінпраці;
2) виписка з наказу за місцем служби про надання відпустки;
3) копія свідоцтва про народження дитини;
4) довідка з місця проживання заявника про те, що з ним проживає дитина;
5) копія трудової книжки матері (батька, усиновителя, опікуна), яка (який) здійснює догляд за дитиною;
6) довідка з місця навчання - для осіб, які навчаються;
7) непрацюючі особи подають довідку, видану органом, який здійснює державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, про те, що вони не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності, а у разі перебування на обліку в центрі зайнятості - довідку про те, що виплата допомоги по безробіттю або матеріальна допомога по безробіттю не проводиться;
8) особи, які є суб’єктами підприємницької діяльності і сплачують фіксований податок та які не застраховані у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають довідку органів державної податкової служби про припинення підприємницької діяльності.
Усиновителі та опікуни подають також копію рішення про усиновлення або встановлення опіки.
Особи, звільнені з роботи у зв’язку з ліквідацією підприємства, установи та організації, подають відповідну довідку ліквідаційної комісії.
Підставою для призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку для застрахованих осіб, є заява застрахованої особи, наказ (розпорядження) роботодавця про надання застрахованій особі, яка фактично здійснює догляд за дитиною, відпустки по догляду за дитиною, а для інших застрахованих осіб (які забезпечують себе роботою самостійно), - заява застрахованої особи та розпорядження виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за місцем здійснення їх обліку як страхувальників.
Застраховані особи - суб’єкти підприємницької діяльності разом із зазначеними документами подають:
1) довідку про реєстрацію та сплату внесків до Фонду видану робочим органом Фонду за місцем реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності – така довідка подається щокварталу;
2) або довідку про реєстрацію у Фонді, видану виконавчою дирекцією відділення Фонду за місцем реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності;
та довідку про сплату єдиного податку, видану органом податкової служби за місцем реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності - платника єдиного податку.
Якщо застрахована особа - суб’єкт підприємницької діяльності у період догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку не може провадити підприємницьку діяльність та сплачувати страхові внески до Фонду, вона повинна припинити підприємницьку діяльність, знятися з обліку у Фонді та звернутися до органу праці та соціального захисту населення за призначенням відповідної допомоги як незастрахована особа, про що робочим органом Фонду видається довідка із зазначенням дати зняття її з обліку.
Переоформлення допомоги на іншу працездатну особу, яка не отримує пенсії і не застрахована в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснюється згідно з письмовою заявою на підставі довідки з місця роботи, служби, навчання особи, яка одержувала допомогу, про те, що вона вийшла на роботу, службу, навчання до закінчення терміну відпустки по догляду за дитиною і виплату зазначеної допомоги їй припинено (із зазначенням дати припинення виплати).
Документи, необхідні для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми, подаються особою, яка претендує на призначення допомоги, особисто та розглядаються органом, що призначає і виплачує державну допомогу, протягом десяти днів з дня подання заяви.
За наявності письмової заяви особи, яка претендує на призначення зазначеної допомоги, але за станом здоров’я або з інших поважних причин (догляд за інвалідом I групи, дитиною-інвалідом віком до 16 років тощо) не може особисто зібрати необхідні документи, збір зазначених документів покладається на органи, що призначають допомогу.
У разі коли до заяви не додані всі необхідні документи, орган праці та соціального захисту населення повідомляє заявника, які документи мають бути подані додатково. Якщо вони будуть подані не пізніше ніж протягом одного місяця з дня одержання зазначеного повідомлення, днем (місяцем) звернення за призначенням допомоги вважається день (місяць) прийняття або відправлення заяви.
Допомога, яка не отримана вчасно внаслідок невиконання її одержувачами обов’язкових умов виплачується за минулий з моменту призначення час, але не більш як за три місяці з місяця звернення за її одержанням.
Призначені, але своєчасно не одержані суми державної допомоги з вини органу, що призначає або виплачує зазначену допомогу, виплачуються протягом будь-якого часу без обмежень. При цьому виплата здійснюється виходячи з розміру прожиткового мінімуму, встановленого на день її призначення.
Призначені суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами при народженні дитини, по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням, на дітей одиноким матерям, недоодержані у зв’язку із смертю одержувача, виплачуються членам сім’ї померлого, які проживали разом з ним на день його смерті, або опікуну (піклувальнику). Зазначені суми виплачуються, якщо звернення за ними надійшло не пізніше ніж протягом трьох місяців після смерті одержувача.

Синдикація

RSS-матеріал

Вхід

Зараз присутні

Зараз присутні 0 користувачів та 1 гість.